Jak vytvořit leták, který neskončí v koši?

Letáky jsou i dnes účinným způsobem, jak informovat o své firmě, produktu nebo události. To ale jen za předpokladu, že víte, jak jeho potenciál využít na maximum. Zjistěte, jak navrhnout leták, který upoutá pozornost a neskončí v koši.

Proč vaše firma potřebuje leták?

V digitální době, kdy na člověka ze všech stran útočí online reklama, přináší leták vítané osvěžení. Proč byste ho při tvorbě offline marketingové strategie neměli opomenout?

  • Leták Vám umožňuje oslovit a zaujmout ty správné lidi v ten správný moment.
  • Dokáže oslovit i cílovou skupinu, na kterou z různých důvodů nepůsobí online reklama.
  • Nenásilnou formou šíří povědomí o Vaší značce.
  • Pomáhá budovat nové a upevňovat stávající vztahy s Vašimi zákazníky.
  • Jeho digitální podobu můžete využít jako obsah na sociální sítě, na web nebo do newsletteru.

Zamyslete se nad celkovou strategií

Máte skvělý nápad na leták? Chvíli počkejte, než ho zrealizujete. Nejdříve byste totiž měli zapracovat na své strategii. Jako první si proto odpovězte na následující otázky:

2. Kdo je Vaše cílová skupina?

Ujasněte si, k jaké skupině lidí budete promlouvat. Podle toho zvolte odpovídající tonalitu, grafiku i způsob, jakým budete leták distribuovat.

3. Jakou klíčovou informaci chcete sdělit?

Co by si měl člověk, kterému se leták dostane do rukou, zapamatovat o Vašem brandu, produktu nebo podniku? Vyberte jednu věc, kterou v letáku vypíchnete.

4. Jakou akci chcete vyvolat?

Na konec letáku nezapomeňte přidat výzvu k akci, která čtenáři řekne, co od něj nyní očekáváte. Chcete ho přivést na své webové stránky, nebo rovnou na prodejnu? Má se přihlásit k odběru novinek nebo Vám zavolat pro více informací?

Vytvořte design, který zaujme

Design letáku rozhoduje o tom, zda mu Vaše cílová skupina bude věnovat svou pozornost. Nezaujal? Škoda, právě jste promarnili svou šanci. A druhou jen tak nedostanete. Takže, jak na design, který chytne a nepustí?

  • Pokud to situace jen trochu umožňuje, nebojte se šokovat. Výrazné vzory a motivy, poutavá grafika nebo nečekané spojení barev – to vše je povoleno.
  • Používejte jen vysoce kvalitní obrázky. Přednost dejte svým vlastním fotografiím a ilustracím.
  • Zakomponujte do letáku barvy, které jsou spojené s Vaší značkou. Nenásilně tak posilujete svůj brand.

Design by měl jít ruku v ruce s celkovým konceptem letáku. V žádném případě by ale neměl přebíjet jeho obsah. Proto byste ho měli tvořit až v druhé řadě – tedy až po textu.

Prodejte to textem

Originální design možná upoutá pozornost, sám o sobě ale nestačí k tomu, aby ji udržel na dostatečně dlouhou dobu. Do hry proto vstupuje copy – neboli prodejní text, který má za úkol předat všechny podstatné informace, a navíc dovést čtenáře k akci (k rezervaci na webu, k objednávce na e-shopu nebo k osobní návštěvě na prodejně). Jak by mělo takové copy vypadat? 

  • Vymyslete chytlavý titulek, který čtenáře přinutí číst dál.
  • Leták není brožura, příliš se proto nerozepisujte. Vždycky můžete čtenáře odkázat na webové stránky, kde se dozví další informace.
  • Důležité údaje zvýrazněte – napište je větším písmem, použijte odlišný font nebo je vytučněte.
  • Zvolte font, který se dobře čte, vhodně doplňuje vaše sdělení a navíc je v souladu s Vaším brandem.
  • Nezapomeňte na stručnou a jasnou výzvu k akci.

Zvolte vhodný formát letáku

Leták – to nemusí být jen obyčejná A5. Zapojte svou kreativitu a předložte čtenáři skládaný leták, který nebude chtít odložit. Pokud potřebujete zmínit více informací včetně podrobnějších detailů, bude se vám místo letáku hodit brožura. Přečtěte si, jak vytvořit firemní brožuru krok za krokem.

Navrhněte si vlastní leták

Když už máte jasnou představu o tom, jak bude Váš leták vypadat, můžete se pustit do jeho návrhu. Práci vám usnadní 2D kreator – intuitivní nástroj, ve kterém si zvládnete navrhnout leták zcela sami.

Nebo konečný návrh letáku nechte na grafikovi. Využít můžete naše grafické oddělení, které s Vámi zkonzultuje stávající návrh nebo Vám vytvoří leták na míru Vašim potřebám. Za hodinu práce našeho grafika účtujeme 599 Kč (bez DPH).
Grafické oddělení Vám před započetím grafických prací pošle časový odhad pro přípravu Vaší grafiky. 

Nechte leták vytisknout

S hotovým návrhem přišel ten pravý čas nechat leták vytisknout. Při výběru tiskárny vezměte v potaz kvalitu tisku, typ použitého papíru, rychlost zhotovení a samozřejmě výslednou cenu, kterou za letáky zaplatíte. Bývá zvykem, že čím větší náklad chcete vytisknout, tím méně zaplatíte za jednotku.

Proč si nechat letáky vytisknout právě u nás? Letáky tiskneme na lesklé i matné papíry různých gramáží, a to už od 1 kusu. Letáky je možné libovolně skládat, bigovat, perforovat nebo vrtat, zakulatit rohy, případně využít digitální tvarový ořez nebo automatický výsek (raznice).

  • tisk realizujeme v expresním termínu
  • archový digitální tisk v max. formátu B2
  • tisková kvalita je vyšší než u ofsetových strojů
  • akční nabídku letáků najdete ZDE
  • garance spokojenosti